Marketing: no tinc temps; no em resulta; no sé com fer-ho.

Avui hem anat a repartir fulletons dels nostres tallers de marketing a Girona de forma personal. Creiem que és una bona forma de donar a conèixer la tasca que realitzem a AVANTI.CAT i ho hem fet en algunes botigues del carrer Nou i al carrer de Santa Clara a Girona. No hem entrat a totes, només en les que en aquell moment no tenien clients per no molestar. 

En general han trobat el taller interessant. En tres casos, m'he quedat a xerrar una estona sobre algun dels problemes o reptes. Els motius que he pogut detectar així més superficialment han sigut:

  • la manca de temps
  • la manca de resultats
  • la manca de coneixements

Si voleu ampliar coneixements sobre marketing estratègic us proposem assistir als cursos d'aquest juliol, perquè de temps tampoc en tenim 😉:

https://avanti.cat/tallers-marketing-girona/

El marketing no intrusiu o "marketing inbound", us pot ajudar a mesurar millor cada una de les accions de marketing que realitzeu, així podeu saber si us funcionen o no.

Ha sigut bonic sortir al carrer i conèixer breument alguna de les persones i empreses de l'entorn més proper. Ens veiem aviat!


T'ha agradat aquesta entrada del nostre blog? Apunta't al nostre newsletter per rebre actualitzacions, articles, informació sobre tallers i cursos d'AVANTI.CAT. Apunta't aquí.

Aquest mes de juliol també pots assistir a un dels tallers de marketing no intrusiu que fem a Girona, de forma totalment gratuïta. Consulta més informació aquí.

Quan és bo començar a fer Marketing?

Fa un temps vaig assistir a una xerrada que va fer Sergi Mora al Parc Tecnològic de la UdG (Girona) i em va agradar molt el model que va fer servir per descriure quatre fases per on solen passar gairebé tots els projectes empresarials. Us expliquem breument com ho varem entendre:

#1 - Tracció

Quan una persona té una idea i la vol convertir en una empresa, la primera fase passa per validar que hi ha interès, que hi ha persones que ho volen comprar. És una etapa on un fa el que pot en totes els sentits. Sobretot serveix per aprendre molt a través del feedback dels primers clients, per aprendre coses noves.

#2 - Marketing i vendes

Ens interessa millorar resultats ja sigui venent més o millor i això es pot aconseguir a través del marketing. En aquesta etapa, ja comencem a conèixer com són els nostres clients, quins hàbits tenen i perquè ens compren a nosaltres i el que fem és destinar els esforços a optimitzar el marketing.

#3 - Automatització

Un cop les vendes milloren, arriba una fase per millorar i automatitzar els diferents processos que realitzem a l'empresa. Aquest àmbit de millora té molt a veure amb els sistemes tecnològics, la logística, ...

#4 - Equip

Finalment arriba el punt de treballar en l'organigrama de l'empresa. Consisteix en tenir molt ben estudiat i documentat els diferents rols de l'empresa i la seva organització.

Així doncs, un bon moment per començar a fer marketing d'una forma organitzada i planificada és un cop hem validat la nostra idea de negoci i comencem a conèixer quin tipus de persona està interessada en els nostres productes o serveis (després de la fase de tracció).

En la fase de tracció també fem marketing però anem més a cegues perquè no sabem ben bé a qui li interessa els nostres productes. De la mateixa manera, en la fase d'automatització / equip, el marketing s'utilitza per solucionar problemes, necessitats o reptes molt concrets de la propia empresa.

De la xerrada de'n Sergi, vam entendre que després de la fase de l'"equip" es podria dir ja que el projecte és una empresa en tots els sentits, i que es podria replicar a altres llocs.

I vosaltres, en quina fase esteu? Quan creieu que és un bon moment per fer marketing? 

Ens podeu contestar a la secció de comentaris d'aquesta entrada al blog.


T'ha agradat aquesta entrada del nostre blog? Apunta't al nostre newsletter per rebre actualitzacions, articles, informació sobre tallers i cursos d'AVANTI.CAT. Apunta't aquí.

Aquest mes de juliol també pots assistir a un dels tallers de marketing no intrusiu que fem a Girona, de forma totalment gratuïta. Consulta més informació aquí.

Atreure més visites a la web de la teva empresa

Atreure possibles clients a la web de la nostra empresa no és una tasca senzilla. De fet, és una de les tasques més complicades en el món del marketing. Enmig de tan de soroll o empreses que intenten destacar per sobre de la competència,... com t'ho pots fer per atreure més visites a la web de la teva empresa?


Avui et donem un petit consell per començar a atreure més visites a la web de la teva empresa. Es tracta de parlar sobre els teus clients. Per un dia pots pensar en ells i deixar de pensar tan en tu ;). De fet sobre els problemes, les necessitats i els reptes que tenen en el seu dia dia o bé en l'àmbit d'actuació dels teus productes o serveis.

Problemes, necessitats i reptes

Si parles sobre els problemes, necessitats i reptes dels teus possibles clients per exemple en el blog de la teva web i ho comparteixes a les xarxes, quan una persona vegi aquell tweet, post al facebook o linkedinn li ressonarà. "Entrarà en vibració". Ho diem en un sentit figurat evidentment. Ens referim a que potser s'aturarà un moment perquè és un tema que li interessa i potser entrarà al blog per acabar de llegir-ho. 

El petit consell és conèixer molt bé quins tipus de problemes, necessitats i reptes tenen les persones que busquen el tipus de producte o servei que vosaltres oferiu. I com més específics siguin aquests problemes, necessitats i reptes, doncs millor, perquè atrauran a un públic concret que pot necessitar la teva solució concreta.

Us deixem els comentaris oberts perquè ens comenteu els tipus de problemes, reptes o necessitats que tenen el vostre públic objectiu. 


T'ha agradat aquesta entrada del nostre blog? Apunta't al nostre newsletter per rebre actualitzacions, articles, informació sobre tallers i cursos d'AVANTI.CAT. Apunta't aquí.

Aquest mes de juliol també pots assistir a un dels tallers de marketing no intrusiu que fem a Girona, de forma totalment gratuïta. Consulta més informació aquí.

4 idees sobre màrqueting de proximitat

Hi ha molts tipus d'empreses, algunes disposeu d'un espai o local en pobles o ciutats i oferiu productes o serveis sobretot a les persones que viuen en el vostre entorn més proper. Us expliquem 4 estratègies "inbound", per negocis de proximitat.


1. Optimitzar GoogleMyBusiness

A Google li agrada Google, igual que a Facebook li agrada Facebook. Per tan, si vols guanyar uns punts i aparèixer més ben posicionat a les cerques que els usuaris fan al google, utilitza l'eina GoogleMyBusiness (també en Català). D'aquesta manera, quan algú busqui un producte o servei com el que ofereixes tindràs més possibilitats d'aparèixer en els resultats.

Assegura't d'aquestes tres coses:

  • Que les dades de contacte i localització són correctes
  • Que les fotos del teu negoci són de qualitat i una bona descripció de la teva empresa
  • Encoratja que la gent (els teus millors clients) doni la seva opinió sobre el teu negoci.

2. Web responsiu

Una web responsiva és una web que s'adapta al tamany de pantalla del navegador de l'usuari. Per tant, la pàgina web es veu bé en una pantalla d'ordinador full hd i també en un smartphone petit. Aquí tenius alguns exemples de webs responsius.

No cal mirar gaires estudis ni estadístiques per saber que tots utilitzem el mòbil, també per trobar productes i serveis a prop al moment que ho necessitem.

Una web responsiva no és estrictament una estratègia inbound, però si tenim en compte que Google amaga les webs "no responsives" dels resultats als telèfons mòbils, podem assegurar que també afectarà a les possibles visites a la teva web.

3. Optimitza el posicionament local

El posicionament és un element clau de qualsevol campanya o estratègia inbound markeitng. També es coneix com a SEO i és la forma en com els cercadors com Google o Bing (Microsoft) indexen la teva pàgina web internament. Segons els continguts de les nostres pàgines web i blog apareixerem millor o pitjor (posicionarem) en les cerques de l'usuari.

Segons alguns estudis, quan fem una cerca local barregem tres tipus de paraules:

  • Termes generals: exemple "Restaurant"
  • Termes geogràfics: exemple "Girona"
  • noms d'empresa, especialista o especialitat/etiqueta: exemple "eco"

Així doncs, els textes i metadata de la nostra pàgina web ha de mencionar els conceptes més bàsics del nostre negoci, sector i geografia (nom ciutat, poble, barri,...)

4. Facilita la informació essencial

Després de tots els esforços i recursos que destinem a fer que la nostra empresa estigui en els principals llocs dels cercadors, ens queda una sola cosa: posar-li fàcil a la persona que entra a la nostra web.

Us posem alguns exemples:

  • Botó de reserves (Restaurants, Museus, Esports, )
  • Llista de categories de productes (Botigues i magatzems)
  • Botó de com arribar (que obre el google maps i et mostra com arribar al negoci).

Quina és la informació essencial que busquen els teus clients? Doncs si no ho saps, els ho hauràs de preguntar. O sinó es pot provar i veure si així rebem més visites a la nostra botiga o local.


T'ha agradat aquesta entrada del nostre blog? Apunta't al nostre newsletter per rebre actualitzacions, articles, informació sobre tallers i cursos d'AVANTI.CAT. Apunta't aquí.

Aquest mes de juliol també pots assistir a un dels tallers de marketing no intrusiu que fem a Girona, de forma totalment gratuïta. Consulta més informació aquí.

Fer la web amb Squarespace?

Quan un dels clients d'AVANTI.CAT necessita una pàgina web, si no és que té unes necessitats específiques molt concretes, li recomanem la plataforma de publicació de pàgines web i blog Squarespace.

Vols fer una web?

La web és el centre d'operacions i engranatge principal de gran part de les accions de marketing que es realitzen en una empresa. L'el·lecció de la plataforma que t'ajudarà a obtenir els resultats que esperes és important.

Quin preu té fer una web?

Els preus mensuals oscil·len entre els 11 i els 17 euros per una web i entre 24 i 36 euros per una web amb botiga online o ecommerce, sempre amb contractació anual. Queda clar doncs que el cost principal no serà la tecnologia sinó les hores per emplenar la web de continguts i optimitzar-la. 

Perquè escollim SquareSpace?

Els punts forts d'Squarespace són:

  • Disseny molt atractiu a través de plantilles adaptables. Tal i com diu una amiga dissenyadora, el "disseny s'aguanta molt bé a tota la web".
  • És autogestionada. Això significa que no calen massa coneixements per crear pàgines noves o fer entrades al blog.
  • Ni una hora fora de linea. El hosting el gestionen ells. No t'has de preocupar per actualitzar res, hi ha tot un equip de gent a Squarespace que ho fa per tu.
  • Marketing inclòs. La plataforma inclou nombroses funcionalitats habituals del món del marketing com ara popups, hellobars, integració amb mailchimp...
  • El preu.

Els punts on ens agradaria que fós diferent, tot i que hem trobat formes de solucionar-ho adaptant-nos a la plataforma i no al revés:

  • Idiomes I . Encara no està traduïda al català, els ho hem demanat. 
  • Idiomes II . Els continguts no es poden traduir. Això significa que si vols fer una pàgina en tres idiomes has de fer tres pàgines.
  • Idiomes III . Hi ha algunes paraules que s'haurien de poder traduïr segons l'idioma.

Així doncs ja vegeu que el major problema que hi hem trobat és l'idioma. Tot i això, la filosofia i mètode d'AVANTI.CAT es basa en adaptar-se a la plataforma i hem trobat solucions i compromisos al tema dels idiomes.

Quina web necessites?

A AVANTI.CAT creiem que la web que necessites ha d'anar casada amb la teva estratègia de marketing, segons les accions que decideixis fer en els següents mesos. T'ajudem també a escollir la millor plataforma per fer la teva web, ja sigui Squarespace, wordpress, o feta a mida.


T'ha agradat aquesta entrada del nostre blog? Apunta't al nostre newsletter per rebre actualitzacions, articles, informació sobre tallers i cursos d'AVANTI.CAT. Apunta't aquí.

Aquest mes de juliol també pots assistir a un dels tallers de marketing no intrusiu que fem a Girona, de forma totalment gratuïta. Consulta més informació aquí.

Què és el Marketing Inbound

La tendència en els pròxims anys serà a utilitzar més i millor les oportunitats que ens ofereix la tecnologia i les xarxes. AVANTI.CAT us proposa analitzar i planificar una estratègia per els productes o serveis de la teva empresa.

El marketing no intrusiu o inbound marketing és una forma d'entendre i gestionar els esforços que la nostra empresa dedica a donar a conèixer els propis productes o serveis per convertir-los en clients i en finalment en fans o promotors nostres.

Model Inbound Marketing, podeu trobar més informació a la web de Hubspot

Què és l'Inbound Marketing?

L'Inbound Marketing és un model inventat per l'empresa americana Hubspot on es distingeixen les 4 fases on hem d'actuar per

  • convertirels desconeguts ens visitants (del nostre web)
  • obtenir alguna forma de contacte dels visitants, habitualment l'email
  • tancar vendes a través de segmentar els contactes i enviar-los la informació que necessiten segons el grau de coneixement que tenen del problema, necessitat, repte que solucionem com empresa
  • conèixer molt bé els nostres clients per convertir-los en fans o promotors de la nostra marca o empresa.

Si voleu aprendre més coses sobre l'inbound marketing us recomanem apuntar-vos al nostre butlletí electrònic. També compartim amb vosaltres l'entrada al blog de Hubspot 10 Free Ways to Teach Yourself Inbound Marketing.

AVANTI.CAT s'especialitza en analitzar, planificar i fer seguiment de les estratègies de marketing de la teva empresa, traduir-ho en un pla d'acció, escollir les millors opcions tecnològiques per aconseguir-ho, mesurar el progrés de les accions i a pivotar si s'escau (canviar de rumb).


T'ha agradat aquesta entrada del nostre blog? Apunta't al nostre newsletter per rebre actualitzacions, articles, informació sobre tallers i cursos d'AVANTI.CAT. Apunta't aquí.

Aquest mes de juliol també pots assistir a un dels tallers de marketing no intrusiu que fem a Girona, de forma totalment gratuïta. Consulta més informació aquí.