4 idees sobre màrqueting de proximitat

Hi ha molts tipus d'empreses, algunes disposeu d'un espai o local en pobles o ciutats i oferiu productes o serveis sobretot a les persones que viuen en el vostre entorn més proper. Us expliquem 4 estratègies "inbound", per negocis de proximitat.


1. Optimitzar GoogleMyBusiness

A Google li agrada Google, igual que a Facebook li agrada Facebook. Per tan, si vols guanyar uns punts i aparèixer més ben posicionat a les cerques que els usuaris fan al google, utilitza l'eina GoogleMyBusiness (també en Català). D'aquesta manera, quan algú busqui un producte o servei com el que ofereixes tindràs més possibilitats d'aparèixer en els resultats.

Assegura't d'aquestes tres coses:

  • Que les dades de contacte i localització són correctes
  • Que les fotos del teu negoci són de qualitat i una bona descripció de la teva empresa
  • Encoratja que la gent (els teus millors clients) doni la seva opinió sobre el teu negoci.

2. Web responsiu

Una web responsiva és una web que s'adapta al tamany de pantalla del navegador de l'usuari. Per tant, la pàgina web es veu bé en una pantalla d'ordinador full hd i també en un smartphone petit. Aquí tenius alguns exemples de webs responsius.

No cal mirar gaires estudis ni estadístiques per saber que tots utilitzem el mòbil, també per trobar productes i serveis a prop al moment que ho necessitem.

Una web responsiva no és estrictament una estratègia inbound, però si tenim en compte que Google amaga les webs "no responsives" dels resultats als telèfons mòbils, podem assegurar que també afectarà a les possibles visites a la teva web.

3. Optimitza el posicionament local

El posicionament és un element clau de qualsevol campanya o estratègia inbound markeitng. També es coneix com a SEO i és la forma en com els cercadors com Google o Bing (Microsoft) indexen la teva pàgina web internament. Segons els continguts de les nostres pàgines web i blog apareixerem millor o pitjor (posicionarem) en les cerques de l'usuari.

Segons alguns estudis, quan fem una cerca local barregem tres tipus de paraules:

  • Termes generals: exemple "Restaurant"
  • Termes geogràfics: exemple "Girona"
  • noms d'empresa, especialista o especialitat/etiqueta: exemple "eco"

Així doncs, els textes i metadata de la nostra pàgina web ha de mencionar els conceptes més bàsics del nostre negoci, sector i geografia (nom ciutat, poble, barri,...)

4. Facilita la informació essencial

Després de tots els esforços i recursos que destinem a fer que la nostra empresa estigui en els principals llocs dels cercadors, ens queda una sola cosa: posar-li fàcil a la persona que entra a la nostra web.

Us posem alguns exemples:

  • Botó de reserves (Restaurants, Museus, Esports, )
  • Llista de categories de productes (Botigues i magatzems)
  • Botó de com arribar (que obre el google maps i et mostra com arribar al negoci).

Quina és la informació essencial que busquen els teus clients? Doncs si no ho saps, els ho hauràs de preguntar. O sinó es pot provar i veure si així rebem més visites a la nostra botiga o local.