Quan és bo començar a fer Marketing?

Fa un temps vaig assistir a una xerrada que va fer Sergi Mora al Parc Tecnològic de la UdG (Girona) i em va agradar molt el model que va fer servir per descriure quatre fases per on solen passar gairebé tots els projectes empresarials. Us expliquem breument com ho varem entendre:

#1 - Tracció

Quan una persona té una idea i la vol convertir en una empresa, la primera fase passa per validar que hi ha interès, que hi ha persones que ho volen comprar. És una etapa on un fa el que pot en totes els sentits. Sobretot serveix per aprendre molt a través del feedback dels primers clients, per aprendre coses noves.

#2 - Marketing i vendes

Ens interessa millorar resultats ja sigui venent més o millor i això es pot aconseguir a través del marketing. En aquesta etapa, ja comencem a conèixer com són els nostres clients, quins hàbits tenen i perquè ens compren a nosaltres i el que fem és destinar els esforços a optimitzar el marketing.

#3 - Automatització

Un cop les vendes milloren, arriba una fase per millorar i automatitzar els diferents processos que realitzem a l'empresa. Aquest àmbit de millora té molt a veure amb els sistemes tecnològics, la logística, ...

#4 - Equip

Finalment arriba el punt de treballar en l'organigrama de l'empresa. Consisteix en tenir molt ben estudiat i documentat els diferents rols de l'empresa i la seva organització.

Així doncs, un bon moment per començar a fer marketing d'una forma organitzada i planificada és un cop hem validat la nostra idea de negoci i comencem a conèixer quin tipus de persona està interessada en els nostres productes o serveis (després de la fase de tracció).

En la fase de tracció també fem marketing però anem més a cegues perquè no sabem ben bé a qui li interessa els nostres productes. De la mateixa manera, en la fase d'automatització / equip, el marketing s'utilitza per solucionar problemes, necessitats o reptes molt concrets de la propia empresa.

De la xerrada de'n Sergi, vam entendre que després de la fase de l'"equip" es podria dir ja que el projecte és una empresa en tots els sentits, i que es podria replicar a altres llocs.

I vosaltres, en quina fase esteu? Quan creieu que és un bon moment per fer marketing? 

Ens podeu contestar a la secció de comentaris d'aquesta entrada al blog.


T'ha agradat aquesta entrada del nostre blog? Apunta't al nostre newsletter per rebre actualitzacions, articles, informació sobre tallers i cursos d'AVANTI.CAT. Apunta't aquí.

Aquest mes de juliol també pots assistir a un dels tallers de marketing no intrusiu que fem a Girona, de forma totalment gratuïta. Consulta més informació aquí.