Compramostucoche.es Opinions

Compramostucoche.es: opinions a tenir en compte

Amb l’augment de la demanda en el mercat de cotxes usats, tant els vells professionals com els nouvinguts s’ofereixen a comprar el seu cotxe ràpidament i al millor preu. Però. És això cert?

La situació actual m’obliga i per això em sento obligat a donar veu als qui acudeixen a mi sentint-se defraudats i/o enganyats per aquells “professionals prestigiosos i responsables” als quals van acudir, confiant en la seva publicitat, per a vendre el seu cotxe usat.

Tots els dies sentim en la ràdio, veiem en la televisió o llegim en la premsa que tal o tal altra empresa li ofereix “la millor taxació”, “pagament al comptat”, “transacció fàcil” o que es dediquen als cotxes “en qualsevol estat”. Per descomptat, com ja hauríem de saber, “del discurs a l’acció hi ha un llarg tros”, i de la publicitat a la realitat….. i mitjana. Com ja s’ha dit, ningú dóna un duro per un duro.

Això és legítim, ja que tothom té dret a anunciar-se de la millor manera possible -sense ser enganyós, per descomptat- per a cridar l’atenció i arribar al major nombre de persones possible.

No obstant això, aquesta veritat és clarament subjectiva i m’he pres molt de debò esbrinar el que hi ha darrere perquè alguns dels quals esteu pensant a anar a aquests concessionaris sapigueu en què us fiqueu i pugueu estalviar-vos el viatge si és necessari.

Informe del magatzem de cotxes usats Comprem el seu cotxe.
Permet-me que comenci dient que els concessionaris de cotxes usats “de tota la vida” (Alhambra, Yamovil, Canalcar o Ocasió Plus, per citar alguns) són els que ofereixen una transacció més transparent i justa, és a dir, compren i venen cotxes en l’acte i per cada cotxe comprat s’embeni un altre, per la qual cosa la valoració més positiva del teu vehicle tindrà molt a veure amb el fet que el lliuris en pagament parcial d’un altre de la seva exposició. En cas contrari, el seu cotxe perdrà subjectivament part del seu valor. O pot ser que no els interessi per la marca, el model, l’estat, el quilometratge, etc.

La veritat és que vaig provar un Saab de 1997 amb 200.000 milles (un cotxe que em van dir que era bastant difícil de col·locar). I la qualificació màxima era la d’aquest taxador aquest dia per a aquest cotxe, que era diferent de la qualificació màxima d’un altre taxador aquest mateix dia per al mateix cotxe. Estàs jugant amb el fet que molta gent no compara prou i acaba acceptant la primera oferta. Aquest és precisament l’objectiu principal d’aquest article, fer-te entendre l’important que és, quan vols vendre el teu cotxe, mirar la valoració en diversos llocs, comparar i no cenyir-te mai al primer preu de compra que et donin.

No es pot dir el mateix del pagament en efectiu, ja que rares vegades m’han ofert un xec, i molt menys diners en efectiu. El millor és fer una transferència “entre setmana”, lliurant per descomptat la transferència signada. Si es tracta d’un xec, el millor és certificar-lo i endossar-lo en un banc, la qual cosa porta uns dies. Quant al pagament en efectiu, és il·legal a efectes fiscals: qualsevol pagament de més de 1.500 euros ha de fer-se per transferència bancària, no pot fer-se en mà i no és instantani; el normal és que els pagaments es realitzin en un termini de 24 a 48 hores, tret que sigui festiu o cap de setmana.

En qualsevol cas, el procediment és senzill i, si tot està “en ordre”, pot fer-se el mateix dia o l’endemà. No és aconsellable demorar-se, ja que l’avís sol tenir una validesa mitjana de 48 hores.

‘OK’ es refereix al fet que el vehicle ofert té tota la documentació correcta, no hi ha embargaments, el propietari és el que l’ha portat a peritar i el permís de circulació està vigent amb la ITV corresponent. Són més permissius amb els detalls mecànics. I és molt més fàcil lluitar amb un motor que amb el govern…..

No hem d’oblidar que aquestes empreses estan en el negoci per a guanyar diners, i que incorren en costos que en última instància es traslladen a l’última baula de la cadena: nosaltres.

Sempre existeix la possibilitat de no tancar el tracte, igual que sempre hi ha un petit -molt petit- marge de negociació. I si diem que sí, després del preceptiu recondicionament, el nostre cotxe usat passa a formar part del seu inventari i s’exposa a un preu que els permet obtenir un benefici, que òbviament és superior al que vam obtenir. És el que és, i amb l’experiència que vaig tenir amb l’antic Saab, per descomptat no esperava trobar gens diferent.

Revisió en línia: lluny de la realidadRelación comprem el seu cotxe.
D’altra banda, hi ha grups de compra. Especialment un que està molt present en els mitjans de comunicació: compramostucoche.es.

Darrere d’ella i de la seva filial espanyola (Vamancia S.L.) es troba un grup alemany amb seu als afores de Berlín, WRDA Hòlding Gmbh. La seva estructura comercial es basa en la publicitat i en la seva pàgina web, que és una eina publicitària més. Per què? Senzill, el seu “revisor en línia” ofereix crítiques increïbles. Són un esquer, i és molt fàcil mossegar l’ham.

Després de la revisió en línia, que sens dubte ens interessa, ja ens han conquistat en aquest primer pas. Després hem d’anar a un dels seus “centres de cooperació”, que sol ser una obra en un aparcament públic, perquè un dels seus “experts” ens faci una revisió professional.

M’agradaria apostar per aquests “experts”. No apunyalen, no tallen i acaben donant el preu que proporciona una misteriosa tauleta “connectada al centre”. Això sí, després de realitzar una prova dinàmica i comprovar que tot el que figura en el formulari en línia que hem emplenat en el primer pas és cert, clar. I és gairebé surrealista.

Després d’obtenir un pressupost en la seva pàgina web de més de 2.800 euros per un Opel Vectra 2.2 16v de 2001 (un preu més que just), concertem una cita en un dels seus centres, concretament per a una cabina en un aparcament. Vam ser allí, aguantem la paròdia de la taxació, inclosa una prova de conducció en la qual es va confirmar tot, i vam obtenir la valoració final a través de la tauleta del taxador: 364 euros. Heus aquí com. Diuen que el mercat de cotxes usats és molt “dinàmic” quant als preus, i que aquests canvien “dia a dia”…. La taxació de la meva Saab és una clara prova d’això.

Doncs bé, com en aquest cas, que vaig aportar amb una diferència extrema entre la ressenya en línia i la ressenya real, tinc més de 20 que s’han posat en contacte amb el meu correu electrònic. Es tracta, per descomptat, d’usuaris descontents les opinions dels quals no apareixen misteriosament entre les opinions dels clients del seu lloc.

Però seguim endavant. Quan acceptes el preu final de la revisió in situ, també et paguen per transferència bancària, d’una empresa que no coneixes, i també has de signar l’ordre de canvi de nom. Et preguntaràs què passa amb el teu cotxe una vegada que és a les seves mans. Déu ho sap. Pot acabar com a ferralla en un desballestament de Bucarest (per això accepten cotxes molt danyats) o ser venut en un quiosquet de Bollullos del Comtat.

No recomano acudir a aquesta gent, tret que necessitis diners amb molta urgència, no vulguis complicar-te la vida amb privats, i/o puguis conformar-te amb menys de la meitat del valor real del teu cotxe. I per a això, necessites saber el que realment val el teu cotxe. Pots obtenir aquest pressupost realista acudint als concessionaris que esmentem el principi, que et donaran un preu més honest. Sempre pots anar a ells i dir-los que t’interessa qualsevol altre cotxe de la seva exposició i que te’l taxin (després restar un 10% més o menys).

Gent disfressada.
Informar que comprarem el seu cotxe.

Finalment, estan els “individus emmascarats” que solen deixar una nota en el seu parabrisa. Et reuneixes amb ells en algun lloc, et “taxen” el cotxe a un preu baix i estan disposats a pagar-te en el moment, fins i tot en efectiu. I per descomptat, amb la perspectiva de tornar a casa amb diners, bo, ho fas?

Ens vam posar en contacte amb dos d’ells i, malgrat algunes formes una mica tèrboles, el context era bo i el tracte es va tancar ràpidament. Clar que, d’altra banda, s’està alimentant l’autèntica i real “economia submergida” made in Spain (amb el que ens referim a pagar els comptes, ja m’entens).

Conclusió: com vendre bé el teu cotxe usat
En conclusió, vagi amb compte amb els que li prometen diners fàcils. Vendre un bon cotxe usat suposa invertir temps i honestedat, i el mercat privat pot oferir-nos -no sempre- millors preus i la mateixa seguretat, sempre que siguem acurats. Però la regla bàsica, com sempre, és fer les coses bé: visitar diferents tipus de concessionaris, comprovar els altres tipus de compradors dels quals hem parlat. És necessari que parlin entre vostès, que facin diverses avaluacions en línia i sobre el terreny. Amb tota aquesta informació, podem saber aproximadament quin és el valor de mercat del nostre cotxe i a partir d’aquí decidir a qui li ho venem. I espero que tinguis tant èxit com jo, perquè dos dels cotxes que vaig vendre es van convertir en molt bons amics.

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *